dinsdag 13 september 2011

Nóg een vakkenvuller.

Van de week moest ik glimlachen bij het verhaal van CasaDiMama, Over bezuinigen en boodschappen doen. Vandaag moest ik nog meer glimlachen.. denkend aan haar. Eerst vanmiddag liep ik in mijn lunchpauze de Euroshopper binnen, wel wetend dat ik niks nodig heb, maar je weet maar nooit en ik moest toch even achter mijn bureau vandaan. En toen zag ik een glazen suikerstrooier. Vroeger had ik er een maar die is onverklaarbaar verdwenen ("misschien gewoon eens gebroken" bedenk ik me nu al tikkend). En nu gebruiken we gewoon de B.rabantiabus en scheppen daaruit. Een euro maar voor de nieuwe suikerstrooier en ik pakte hem mee. Gelukkig een lange rij bij de kassa! Ik had helemaal geen zin om daarin te gaan staan wachten en besloot dat ik die suikerstrooier helemaal niet nodig heb, het gaat heel goed met die oerdegelijke (en gratis) B.rabantiabus en ik zette de strooier terug. Net op tijd kwam ik weer bij mijn positieven.

Net, na werktijd, even de AH in. Twee ruim volwassen kinderen die me vanmorgen sms'ten "er is geen voedsel in huis" en mama vliegt naar de Appie om in ieder geval wat witte puntjes in een plastic zak brood te kopen. O ja, er was genoeg hoor, zelfs eigen gebakken brood, alleen is het voor hen nog wel eens wennen dat de koelkast er tegenwoordig anders uit ziet en dat ze moeten zoeken tussen het echte eten in plaats van potjes en bakjes broodbeleg. Afijn.. je kent het, ga nooit met een hongerige maag een supermarkt in. Daar lagen mooie witte chocoladerepen, twee voor weinig. Lekker dikke repen ook! Ik griste ze mee terwijl ik onderweg naar het brood was. Ik liep ermee in mijn ene hand, brood in de andere hand en een rij bij de kassa. Repen? Ik mag helemaal geen calorieën, had gisteren al speculaas! En dan? Sleep ik papieren verpakkingen mee naar huis? Weer kwam ik tot mijn positieven, liep terug en legde de repen terug. Oh, wat is het toch moeilijk consequent te blijven! Gelukkig heb ik geleerd over de Vakkenvullers en moet lachen bij het terugleggen. Bedankt CasaDiMama!

Nog iets schokkends in de lunchpauze.. kerstkaarten, kerstversiering, alle agenda's voor 2012 (en ik dacht dat het nog schoolagenda's waren). Oh, nee! Tot 1 januari geen kerstversiering, kaart of agenda voor mij..! Die laatste koop ik in de opruiming in januari en die andere dingen niet. :).En ik doe ook die speculaas maar niet meer.

6 opmerkingen:

  1. Oh geweldig!
    Zo herkenbaar!
    Ik ben tegenwoordig zo snel klaar in de winkel dat ik dan tijd heb om nog dingen terug te leggen!
    Super verhaal!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, behalve dan dat stukje van terugleggen, daar moet ik wat beter inkomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha herkenbaar! Ik vraag mezelf tegenwoordig bij de kassa af of ik alle nodig heb wat in het mandje zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch balen he dat wie niet gewoon zonder na te denken chocola gevulde speculaas chips en andere overheerlijke dingen mogen eten! ppffft...het leven is zwaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad balen! Maar wel goedkoop. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik kerstspulletjes en kerstkaarten nodig heb, koop ik die ook in de uitverkoop. Alle nieuwe spullen worden netjes opgeruimd en als het dan weer kerst is, ben ik alweer lang vergeten wat ik ook alweer gekocht had en dan kom ik allemaal leuke verrassingen tegen.

    BeantwoordenVerwijderen