zaterdag 28 juli 2012

Zuinige junkie op reis

Oh, ik ben zo tegenstrijdig! Zuinig en willen kopen. Het botst nog wel eens. Laat ik eerst beginnen met te vertellen dat ik mijn werkweek uitgezeten heb! Er was genoeg te doen, ik moest zorgen dat ik vier weken misbaar ben, en volgens mij is dat gelukt. Gezellige, leuke en zinvolle week.. naar oh, wat ben ik blij met mijn vier weken vakantie! Een eeuwigheid geleden dat ik vier hele weken achter elkaar vrij had!

Maar mijn hoofd was bij de camper, bij alle spullen die ik mocht kopen. Een keukentje inrichten, denken over wat mee te nemen en wat niet. Het uitgangsprincipe was zo pminimalistisch mogelijk. Kijken waar we buiten kunnen. Dus geen Senseo, geen tv, geen waterketel en veel Marktplaats. En ik heb fantastische deals, en daarbij ook leuke mensen ontmoet.  Een nieuwe pannenset (helemaal in elkaar stapelbaar) voor minder dan de helft van de nieuwe prijs. En oh, wat een gezellig gesprek werd dat met de verkoper. In september moet ik naar zijn markthandel in mijn woonplaats. Een nieuwe plat opvouwbare bbq voor een schijntje. Opvouwbare en oprolbare (ja, echt) buitentafel, minder dan de halve nieuwprijs. Super lichtgewicht stoelen, bijna gratis. Een (te goedkope) fiets voor mijn zoon om zijn gemolesteerde fiets te vervangen. We willen natuurlijk ook veel fietsen! Dus.. ik blij.

En we willen minimalistisch.. dus de twee gaspitjes zijn echt genoeg om maaltijden te bereiden. Maar toen ik de tafel ophaalde, had de man ook nog een halogeen oven, voor super weinig. En ik dacht aan de woorden van zoon "dus ik kan nooit een pizza opwarmen?" En omdat de camper dus niet alleen drie weken vakantieplezier moet geven, maar ook woonplezier, nam ik ook die oven mee. Voor de prijs van één bezorgpizza. :)

Daar ging ik dus heel goed, zuinig enzo. Maar dan de boeken! Oh, man, wat zijn er een mooie boeken en tijdschriften. En dat vind ik veel moeilijker om te laten liggen. En in een camper kunnen best veel boeken liggen. Denk ik. Ja, alles is op de Ipad te lezen. (Daar kocht ik dan weer een blad vol met vakantieapps voor, handige tips!), maar boeken zijn toch het ultieme genot.

Maar vandaag zag ik iets.. Koken op wielen wielen in de ANWB winkel. Ik heb dan wel geen VW-busje, maar het boekje voelt, ruikt, en straalt zo mooi! Ik legde het vandaag met veel moeite terug, maar zonet besloot ik het toch te gaan halen. Omdat ik zo zuinig spulletjes heb gekocht, mag ik een echt Feel-Good-Boek kopen, denk ik. En de recepten zijn redelijk in de lijn van Amber Albeda. Oh ja, daar heb ik ook het receptenboek nog van besteld. En een boek met 7200 camperplaatsen...en.. nou ja, dat houd ik verder maar voor mezelf. :)



Dus.. spullen lukt best. Maar boeken zijn een verslaving! Morgen eerst nog maar langs de bieb en kijken of de ergste honger gestild kan worden zonder kosten.


13 opmerkingen:

  1. Ooh, mooie boeken! Ook heel leuk: Tiny homes, simple shelters. Over kleine huisjes dus ;) maar nog moeilijk tweedehands te krijgen ben ik bang.

    Fijn dat je zo goed geslaagd bent voor al je spullen. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, boeken. Moeilijk moeilijk!
    Fijne vakantie. Als ik ooit nog eens met vakantie zou gaan dan kies ik ook voor een camper. Lijkt me geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar hoor!! Ik schrijf ook wel eens boeken op mijn verlanglijstje, dan is de eerste 'druk' weg en soms hoef ik ze later toch niet meer. En als ik ze dan nog wel wil (en krijg), dan ben ik er ook extra blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik zie je zo al gaan met de camper! Heerlijk hoor!
    Boeken blijft moeilijk ja, om NIET te kopen.
    Veel kampeer-plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben jij dezelfde als Zijookweer? Ik meen j3e schrijfstijl te herkennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar! Ik gebruik de bibliotheek ook om mijn leeshonger te stillen! Gelukkig lukt dat heel goed, en dat scheelt me dan weer handenvol geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, grappig en herkenbaar om te lezen hoe je 'worstelt' tussen bezuinigen en het kopen van spulletjes! Iets waar ik zelf ook vaak last van heb... Fijne vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh boeken, mijn grote liefde!De bieb haalt de scherpe kantjes van mijn verslaving net zoals mijn idioot grote digitale gratis gedownloade bieb. Maar soms MOET ik gewoon boeken kopen! Veel plezier met de camper, het klinkt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Morgen krijg ik het digiboek hypotheekafslossen van iemand bij jou in de buurt. Straks alleen nog maar digiboeken. Heerlijk.
    In de opruimwoede is het heel bijzonder dat de foto-albums het gered hebben. Deze wilde ik ok digitaliseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Giense,, ik wil je per mail antwoorden, maar kan niet vinden, :) En ja, :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een beetje zuinig zijn is echt niet slecht. Op reis kan dit je sowieso goed van pas komen. Helemaal als je een wereldreis maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Capital Lending and Mortgage Group offer Business Financing and business loans with 3%, Quick Approval,Email: capitallendinghelpdesk@gmail.com
    Blog: https://capitallendingfince.blogspot.com/

    --------------------------------------------------
    kapitaalleningen en hypotheekgroepen bieden zakelijke financiering en zakelijke leningen met 3%, snelle goedkeuring, e-mail: capitallendinghelpdesk@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen